SEO Kladno a 3 typy SEO, s nimiž vaše webovky zazáří

Jestliže chcete v rámci SEO pro Kladno dosáhnout co nejlepších výsledků, nesmíte opominout žádnoý ze tří následujících SEO faktorů – jedná se o tzv. on-page, off-page a o faktor technický. Neopomeňte ve své strategii žádný z nich a lepší organické vyhledávací výsledky máte zaručeny. Pojďme si nyní každý z jednotlivých faktorů rozebrat.

 

On-Page SEO 

Pod tímto názvem se rozumí optimalizace samotného obsahu individuálních stránek na vašem webu. Cílem je pomoci vyhledávačům pochopit, o čem vaše stránky pojednávají a také je přesvědčit o tom, že jsou v tomto směru cenným zdrojem informací či nabídek.

On-Page optimalizace se neobejde bez:

  • Analýzy klíčových slov. Je třeba nalézt ta nejvhodnější klíčová slova, na něž bude obsah vašich stránek cílit.
  • Tvorby obsahu. Kvalitní obsah prodává sám a zvyšuje autoritu vašich stránek.
  • Optimalizace pro klíčová slova. Slova a fráze zjištěná analýzou je nutno do vašeho obsahu přirozeně zakomponovat na ta správná místa (nadpisy H1 a H2, meta tagy). To je práce SEO copywritera.

Zkuste využít i analytické nástroje, které vám pomohou určit, nakolik je stránka pro dané klíčové slovo optimalizovaná. Semrush, Moz a mnoho dalších nabízí podobné nástroje zcela zdarma.

 

Technické SEO 

Toto SEO se se týká mimoobsahových prvků vašeho webu. Jeho cílem ze zlepšení architektury vašeho webu, jeho čitelnosti webovými vyhledávači, ale i zlepšení uživatelské zkušenosti, neboť i ta se promítá do návštěvnosti a lepších výsledků vašich stránek ve vyhledávání.

Pod technické SEO spadá například:

  • Zrychlení jejího načítání (odstranění přebytečných dat, nastavení Cache)
  • Upravení stránek tak, aby se dobře zobrazovaly uživatelům mobilních telefonů, tedy mobilní SEO.
  • Zaindexování stránek, tedy jejich zanesení do databáze Googlu.
  • Zajištění toho, čemu se anglicky říká „crawlability“, tedy jakési „průleznosti“ vašich stránek takzvanými roboty, či prohledávači kteří se starají o jejich indexaci. (Podívejte se, jak vyhledávání Google vlastně pracuje.)
  • Architektura webu
  • Strukturace dat
  • Zabezpečení webu

Podobně jako jeho obsah, i technický stav vašeho webu můžete analyzovat některými z dlouhé řady bezplatných SEO nástrojů.

 

Off-Page SEO 

Tento druh SEO se nevztahuje přímo k obsahu či technikáliím vašeho webu, je ale neméně důležitý. Posiluje totiž vnější vliv vašich stránek i jeho vztah k dalším autoritním webům. Zkrátka a dobře, buduje jeho reputaci (v očích návštěvníků) i autoritu (v očích vyhledávačů).

Hlavním těžištěm off-page SEO je především tvorba kvalitních zpětných odkazů. Pokud na vaše stránky vede množství zpětných odkazů z relevantních, autoritních stránek, vyhledávačům to vysílá signál o vaší důvěryhodnosti.

 Souhrnně se tvorba zpětných odkazů nazývá linkbuilding, který sám zahrnuje nespočet různých strategií. Jmenujme namátkou:

  • Guest blogging, tedy přispívání na různé blogy, které vám to umožňují (a samozřejmě zanechání odkazu ve vašem příspěvku).
  • Tvorba a nabídka kvalitních infografik (s odkazem na vás).
  • Broken linkbuilding, tedy vyhledávání nefunkčních odkazů na podobný obsah, jaký nabízíte vy, a jejich nahrazování vlastními odkazy.
  • Aktivita na sociálních sítích i tematicky odpovídajících fórech.
  • Psaní PR článků.

A desítky dalších strategií… Něco více o linkbuildingu si můžete přečíst například zde.

 

Neopoměňte ve své SEO strategií žádný z jejích tří zde uvedených pilířů. Bylo by s podivem, kdyby se pozitivní výsledek nedostavil! Eventuálně nechte vše na odbornícich se zkušenostmi. V Toprankeru takové najdete.