SEO konzultant: slovník, dělník, čaroděj

Optimalizace webu pro vyhledávače je oborem, který je starý skoro jako tvorba webových stránek samotná a má tak za sebou dlouhou cestu. Cíle SEO zůstávají víceméně stejné, ale nástroje a techniky se v průběhu času skutečně různí. Dříve bylo úkolem SEO konzultantů a specialistů zahrnout do obsahu co nejvíce možných klíčových slov. Starali se o tvorbu katalogů se zpětnými odkazy, nákupy zpětných odkazů a aplikovali další techniky, za které by se v současnosti SEO konzultant spíše styděl. K nezbytným změnám docházelo postupně, ale rychle. Dnes má tento obor přesah do mnoha dalších. Jak vnímat svého SEO konzultanta, jeho práci a celkově svět optimalizací webových stránek? A jak často bychom se na odborníky měli obracet, aby náš web byl stále mezi prvními možnostmi při vyhledávání a vyhodnocení investic do SEO přineslo své plody?

Komplexní péče

SEO konzultanti jsou ve své podstatě lidé renesanční. Specialisté, kteří  se zaměřují na to, aby si web zasloužil být na prvních příčkách vyhledávačů; proto  spolupracují s odborníky na sociální sítě a  obsahový marketing, se SEO copywritery a dalšími. Zúžený pohled může vnímat SEO konzultanta jako toho, kdo nastavuje technické faktory, shání odkazy a vkládá klíčová slova. Rozšíříte-li však svůj pohled a vložíte do rukou SEO konzultanta větší zodpovědnost, zjistíte, že je člověkem, který vidí co všech výše zmíněných oborů. Umí oslovit a vybrat tým odborníků a pomoci nejen s online marketingovou strategií, ale i s metodami offline kampaní. Termín SEO konzultant tak může být ve finále trochu zavádějící, jelikož většinou hledáte někoho, kdo vám pomůže zvýšit návštěvnost vašeho webu, zájem i obrat. Ve skutečnosti proto spíše mluvíme  o odborníkovi z oblasti online marketingu, mezi jehož specializace spadá SEO. 

 

S čím vám přizvaný odborník může pomoci a jak se profiluje? 

  • nejdříve nechá mluvit vás a udělá si obrázek o vašich potřebách a cílech
  • má své vlastní osvědčené techniky, jak přivést zákazníky na váš web, ale dokáže se přizpůsobit
  • ukáže vám možnosti online i offline marketingu
  • analyzuje klíčová slova, technické nastavení i linkbuilding
  • je specialista a sleduje trendy v oboru; jde s dobou a sebevzdělání je mu vlastní
  • jeho jednání je transparentní a upřímné a vy jste předem obeznámení s tím, za co a kolik budete platit

 

Na začátku je to však na vás. Musíte vědět, co od svého webu i od konzultanta požadujete a jaké chcete přilákat klienty. Vaše cíle by  měly být následující:  konkrétní a specifické, měřitelné, dosažitelné, reálné a v neposlední řadě časově ohraničené. Pokud oslovíte specialistu na online marketing a SEO s prosbou o ty nejlepší služby, které nabízí, je to podobné situaci, kdy vejdete do pekařství s nepřeberným množstvím různých bochníku chleba a řeknete si o ten nejlepší. To, co je nejlepší z hlediska pekaře, však nemusí být to pravé ořechové pro vás. 

Jak často si přizvat na pomoc SEO konzultanta? 

Setkání se specialistou proběhlo, svou práci odvedl nejlépe, jak dovedl, byly učiněny všechny potřebné kroky k dosažení cíle a vy nyní disponujete prvotřídními stránkami s kvalitním obsahem. Další případné úspěchy jsou jak na vás, tak na případné změně algoritmu či poklesu poptávky. Záleží i na tom, zda jsou vaši zákazníci specifickou skupinou a investice jsou spíše jednorázového druhu o vyšších sumách, nebo nabízíte produkt téměř denní potřeby. Nezapomínejte na živý aktuální obsah vašich stránek a na obsah případného blogu. Komunikujte na sociálních sítích a sledujte potřeby potenciálních zákazníků. Všechny dobré rady a SEO tipy a triky od vašeho SEO konzultanta můžete mít napsané v deníčku a vracet se k nim. Jak však bylo řečeno: svět SEO se mění. Nebude  proto na škodu se s vámi osvědčeným odborníkem opět spojit a zeptat se ho, zda by neporadil, co dělat dál. Zda jednou ročně či po třech letech už je opět na vás a vámi stanoveném cíli. 

 

Vyzkoušeli jste někdy služby SEO konzultanta? Byli jste s ním spokojeni? Přispějte komentářem”

Jana Paulusová