Optimalizace webu pro vyhledávače je oborem, který je starý skoro jako tvorba webových stránek samotná a má tak za sebou dlouhou cestu. Cíle SEO zůstávají víceméně stejné, ale nástroje a techniky se v průběhu času skutečně různí. Dříve bylo úkolem SEO konzultantů a specialistů zahrnout do obsahu co nejvíce možných klíčových slov. Starali se o tvorbu katalogů se zpětnými odkazy, nákupy zpětných odkazů a aplikovali další techniky, za které by se v současnosti SEO konzultant spíše styděl. K nezbytným změnám docházelo postupně, ale rychle. Dnes má tento obor přesah do mnoha dalších. Jak vnímat svého SEO konzultanta, jeho práci a celkově svět optimalizací webových stránek? A jak často bychom se na odborníky měli obracet, aby náš web byl stále mezi prvními možnostmi při vyhledávání a vyhodnocení investic do SEO přineslo své plody?
SEO konzultanti jsou ve své podstatě lidé renesanční. Specialisté, kteří se zaměřují na to, aby si web zasloužil být na prvních příčkách vyhledávačů; proto spolupracují s odborníky na sociální sítě a obsahový marketing, se SEO copywritery a dalšími. Zúžený pohled může vnímat SEO konzultanta jako toho, kdo nastavuje technické faktory, shání odkazy a vkládá klíčová slova. Rozšíříte-li však svůj pohled a vložíte do rukou SEO konzultanta větší zodpovědnost, zjistíte, že je člověkem, který vidí co všech výše zmíněných oborů. Umí oslovit a vybrat tým odborníků a pomoci nejen s online marketingovou strategií, ale i s metodami offline kampaní. Termín SEO konzultant tak může být ve finále trochu zavádějící, jelikož většinou hledáte někoho, kdo vám pomůže zvýšit návštěvnost vašeho webu, zájem i obrat. Ve skutečnosti proto spíše mluvíme o odborníkovi z oblasti online marketingu, mezi jehož specializace spadá SEO.
S čím vám přizvaný odborník může pomoci a jak se profiluje?
Na začátku je to však na vás. Musíte vědět, co od svého webu i od konzultanta požadujete a jaké chcete přilákat klienty. Vaše cíle by měly být následující: konkrétní a specifické, měřitelné, dosažitelné, reálné a v neposlední řadě časově ohraničené. Pokud oslovíte specialistu na online marketing a SEO s prosbou o ty nejlepší služby, které nabízí, je to podobné situaci, kdy vejdete do pekařství s nepřeberným množstvím různých bochníku chleba a řeknete si o ten nejlepší. To, co je nejlepší z hlediska pekaře, však nemusí být to pravé ořechové pro vás.
Setkání se specialistou proběhlo, svou práci odvedl nejlépe, jak dovedl, byly učiněny všechny potřebné kroky k dosažení cíle a vy nyní disponujete prvotřídními stránkami s kvalitním obsahem. Další případné úspěchy jsou jak na vás, tak na případné změně algoritmu či poklesu poptávky. Záleží i na tom, zda jsou vaši zákazníci specifickou skupinou a investice jsou spíše jednorázového druhu o vyšších sumách, nebo nabízíte produkt téměř denní potřeby. Nezapomínejte na živý aktuální obsah vašich stránek a na obsah případného blogu. Komunikujte na sociálních sítích a sledujte potřeby potenciálních zákazníků. Všechny dobré rady a SEO tipy a triky od vašeho SEO konzultanta můžete mít napsané v deníčku a vracet se k nim. Jak však bylo řečeno: svět SEO se mění. Nebude proto na škodu se s vámi osvědčeným odborníkem opět spojit a zeptat se ho, zda by neporadil, co dělat dál. Zda jednou ročně či po třech letech už je opět na vás a vámi stanoveném cíli.
Vyzkoušeli jste někdy služby SEO konzultanta? Byli jste s ním spokojeni? Přispějte komentářem”