Pokud míříte do hlavního města, abyste tu z letiště odcestovali na dovolenou nebo na pracovní cestu, určitě znáte trable, které provází zdejší parkování. Terminál 2, respektive jeho expresní parkoviště, může být a také bývá kvůli akcím souvisejícím s naším předsednictvím v EU v následujících týdnech částečně uzavřeno. Cenově je navíc stejně jako další odstavné plochy aerolinek předražené. Proto upřednostňují stovky lidí denně levnější parkoviště v okolí. Parkování se všeobecně řadí mezi nejpalčivější problémy národní metropole a společně s dopravou děsí místní i přespolní.
Pokud se vám nelíbí cenová politika pražského letiště, kde vám za odstávku vozu účtují přemrštěné částky, zkuste soukromé parkování. Před terminálem 2 si od vás převezmou vůz a přeparkují ho mimo areál aerolinek. Nejvhodnější parkoviště v okolí bývalé Ruzyně najdete jednoduše pomocí online srovnávače parkovného. Stačí, když do něj zadáte termín a pak už si vyberete zastřešené stání nebo oplocenou a vyasfaltovanou plochu. Také si pohlídejte, aby byl majitel soukromého parkování nedaleko terminálu 2 řádně pojištěn. Pozornost věnujte i různým věrnostním programům, zvlášť pokud odlétáte vícekrát ročně. Bonus v podobě parkování za polovinu nebo dokonce zdarma jistě není k zahození.
Chronický nedostatek parkovacích míst v české metropoli částečně souvisí s vysokým počtem pracujících, kteří sem každý den přijíždí kvůli obživě z ostatních měst a obcí Středočeského kraje. Tito lidé jsou většinově zaměstnání jako řidiči pražských autobusů a tramvají. Take tu pracují v různých službách, ve zdravotnictví a ve školství. Jejich výplaty jim ale neumožňují v Praze bydlet. Přesto se vedení města nějaký čas zaobíralo nápady, jak znevýhodnit uživatele aut na základě jejich přespolní SPZ.
Nechme terminál 2 ještě chvíli stranou a podívejme se na některá dopravní opatření z posledních let, která přestala obyčejným Pražanům dávat smysl. Ptají se, jestli je to naschvál nebo nebo nerozhodují odborníci, ale m amatéři.
Například Podolské nábřeží Vltavy lemuje parádní cyklotrasa. Podle mínění magistrátu však milovníkům jízdních kol nestačí a proto ji doplnil ještě dalším cyklopruhem přímo na silnici. Vznikla tím kuriozní situace, kdy se cyklisté mohou během tří teplých měsíců v roce prohánět ve třech pruzích, zatímco si motoristé musí vystačit jen s jedním pruhem pro auta. Podobně nelogických řešení se na území Prahy bohužel najde celá řada a vázne tu i výstavba takzvaných P+R parkovišť napojených na MHD.
Svízelné parkování u terminálu 2 včetně nadstandardních poplatků za automobil představují samostatnou kapitolu takzvané dopravy v klidu. Abyste předešli zbytečnému rozčarování, rezervujte si výhodnější parkoviště v okolí letiště ještě před vaším odletem. K dispozici jsou vám srovnávače parkovného.
Co se příležitostí k odstávce vozu při pracovní nebo soukromé návštěvě samotného hlavního města Prahy, i ty jsou poměrně komplik jezděte co nejvíce hromadnými dopravními prostředky. Cestování metrem bývá navíc o dost rychlejší, než přesuny po ucpaných komunikacích. Na pražských silnicích to totiž s přibývajícími cyklopruhy vázne čím dál víc a poslední zbytky silnic ukusují plastové balisety.
A jaké jsou vaše zkušenosti s parkováním v Praze nejen u terminálu 2? Těšíme se na vaše postřehy v komentářích.