Meta titulky a popisky slouží jedinému účelu. Dávají lidem důvod, proč vstoupit právě na náš web. Přesto se do on-line platforem mnohdy doplňují až při opravách během SEO. Hradec Králové, lépe řečeno místní internetoví hráči, tím jen brzdí svůj průnik do virtuální tržnice. Přitom stačí dopsat na správná místa v administraci tři řádky úderného textu. Pravidla metadat nastudujte v následujícím článku.
Webové stránky bez meta titulku uvidíme ve vyhledávači jakoby bez názvu. Právě tento nedostatek odstraňuje společně s ostatními problémy právě SEO. On-line byznysmeni z Hradce Králové touto chybou zbytečně přichází o klienty. Doplnění webového titulku není po technické stránce složité, problematická bývá relevance názvu. Uživatelé pochopitelně využívají takové linky, která slovně odpovídají jejich potřebám. Proto specialista na SEO vždy dbá, aby meta titulek maximálně vystihoval obor našeho podnikání. Zároveň musí podobně jako novinový titulek čtenáře upoutat. Také nesmí postrádat klíčové slovo, které je naopak atraktivní pro robota. Meta data bez Klíčových slov, anglicky keywords, totiž vyhledávače zobrazují na zastrčených pozicích s nízkou mírou prokliku.
Zvolit trefný název stránky dá často “zabrat” i copywriterovi. Začněme jeho optimální délkou, která při dobře odvedeném SEO nepřesahuje 60 znaků. Delší titulek dosáhne pouze toho, že mu vyhledávač nahradí přebytečná slova tečkami. Oříškem je rovněž premisa použít v prvních pěti slovech to klíčové, na které číhá robot. Proto u drobnějších platforem vkládáme titulky ručně. Velkým e-shopům se vyplatí generovat meta názvy jednotlivých stránek strojově, aby se předešlo duplicitním titulkům. Kvůli nim pak robot stejnojmenné položky vyřazuje. U některých produktů či služeb zase neškodí ozvláštnit webový název číslicemi nebo jinými znaky. Všeobecně chápeme meta titulek jako lepidlo, které udrží “ptáčka”, aby neuletěl ke konkurenci.
Druhým článkem metadat je doplňující popisek, pomocí něhož nám Google a Seznam přibližují obsah webu. Na rozdíl od chybějícího názvu stránky sestavují vyhledávače description automaticky. Poslouží si však namátkovými slovy, čímž vznikají poněkud nesmyslné popisky. Protože Meta description nepřímo zvyšuje návštěvnost stránky, neměli bychom ho odbývat a už vůbec ne vynechávat. Platí pro něj stejné zásady jako pro titulek. Pokud lidi neosloví, nebudou na naši on-line nabídku klikat.
Nejlepšího výsledku dosáhneme, když sestavujeme metadata současně. Titulkem přitáhneme pozornost a v popisku člověka ještě více utvrdíme, aby náš e-shop navštívil. K dispozici máme až 160 znaků. Tu a tam okořeníme text speciálními ikonami nebo můžeme jedno slovo stylizovat velkými písmeny. Celkově by ovšem měl popisek zůstat dobře čitelný. Nevynecháme ani klíčová slova, která nám pomohou obsadit vyšší pozice. Meta description jednotlivých stránek opět volíme originální a míříme v nich rovnou k “jádru pudla”. Máme-li výhodu před konkurencí, tak ji v popisku vypíchneme. Závěr klidně formulujeme jako výzvu – například “Rezervujte si pokoj s 20% SLEVOU”. Veškeré slovní obraty mají uživatele přimět ke kliknutí na náš web.
Příspěvek o metadatech uzavřeme tipem, který specialisty na SEO nepřekvapí, ale laikům nejen z Hradce Králové přijde vhod. Klíčová slova nám v analýze obvykle vyjedou ve formátu bez skloňování a časování. To neznamená, že se těchto “patvarů” musíme otrocky držet. Naopak si klíčovou frázi včetně jednotného či množného čísla bez obav přizpůsobíme normální lidské mluvě.