Souboj webů o prémiové posty ve vyhledávačích neustále přitvrzuje, i díky tomu se zrodila nová kasta profesionálů. Nájemní SEO experti udržují komerční platformy v dokonalém technickém stavu a plní je obsahem, který nenechá zákazníky v klidu. Jejich prací je dostat prodejní i neziskové stránky mezi “hvězdy” Googlu a Seznamu. Takovéto on-line projekty pak denně vyhledají zástupy lidí a řada z nich tam utratí. Jakými konkrétní úkoly můžeme specialisty na optimalizaci webů pověřit, si představíme v článku.
Když na netu zápolíme s chabou návštěvností a nechodí nám objednávky, nastává čas pro kontrolu webovek. Poptáme zmíněného SEO experta, aby pomocí webové analytiky vypátral, kde to takzvaně vázne. Exaktním měřením reviduje rychlost načítání, zdrojový kód, responzivitu, indexaci a další parametry. Výstupem jeho analýzy bude chybové hlášení, které je současně podkladem pro technické opravy stránek. Dále si specialista zjistí klíčová slova, která píší lidé do vyhledávačů, když mají zájem o naše produkty. Následně ověří jejich přítomnost na naší platformě. V neposlední řadě se odborník podívá i na způsob, jakým se v síti prezentují naši konkurenti. Na konci obdržíme kompletní diagnózu webu. Pokud si u od SEO experta objednáme doporučená vylepšení, většinou nám platbu za analýzu odpustí. Je to podobný princip, jako když si zjednáme stavební firmu na úpravu bytu. Také nebude chtít zaplatit za jeho prohlídku a konzultaci přestavby.
Experti při tom postupují logicky. Nejprve odstraní technické překážky uvnitř naší on-line prezentace. Pak máme jistotu, že ji nebrzdí příliš velké fotky, že návštěvníky nematou chybové hlášky a že si nás každý zájemce prohlédne nejen na počítači, ale i z chytrého mobilu. V této fázi se také zjednodušuje konstrukce stránek.. Cílem je maximálně přehledné menu, kterým by se lidé nemuseli zdlouhavě “prokousávat”. Spletité weby, kde je umění cokoli najít, si zatím mohou dovolit jen státní orgány nikoliv podnikatel.
Dalším krokem je vylepšení webových textů. SEO expert osobně nebo prostřednictvím copywritera do nich doplní klíčová slova, odstraní hrubky a zajistí lepší čtivost. Na vhodná místa ještě dosadí takzvané výzvy k akci – v hantýrce označované jako CTA. To jsou věty, které návštěvníka vybízí, aby si něco prohlédl, odeslal poptávku nebo zavolal. Podle potřeby se klíčovými slovy obohatí také url adresy jednotlivých stránek a metadata. Textová optimalizace má zásadní vliv na pozici, kterou nám vyhledávač přisoudí. Právě podle relevance informací nás lidem nabízí nebo ne. Posledním úkolem je intuitivní provázání stránek vnitřními prokliky, které fungují jako navigace a ulehčují lidem i robotům orientaci.
Jakmile je náš web opět ve formě, pustí se odborník do jeho propagace na sítích Opět tím sleduje lepší dohledatelnost, aby přilákal více potenciálních klientů. K tomu se používají PR články s klíčovými slovy a s několika odkazy, které vedou na příslušná místa naší internetové prezentace. SEO expert je publikuje na zájmových portálech či v diskuzích, kde se pohybuje naše cílová skupina. Pokud jsou tyto příspěvky pro lidi užitečné, rádi si je přečtou a pravděpodobně se k nám pomocí odkazů prokliknou. Čím více externích odkazů na nás ukazuje, tím lepší místo nám Google přidělí. Pokud naše firma ještě není zanesená v oborových katalozích, tak nás do nich specialista včetně linku na naše stránky zaregistruje.
Tak vypadá povolání SEO experta. Jedná se o multioborovou práci, která se neobejde bez praktických zkušeností. Nástavbou optimalizovaného webu jsou další formy internetové propagace – například profily na sociálních sítích a PPC kampaně. Obyčejně spadají do ranku dovedností specialistů na SEO, kteří nám dokážou vytvořit vhodný mix marketingových online nástrojů. Napište nám do komentářů, jestli by se vám taková práce líbila a rádi odpovíme i na doplňující otázky.