Když člověk poslouchá názory některých genderových aktivistů, nabývá dojmu, že spojení hračky pro holky bude co nevidět zakázané. Tyto stereotypy prý děti omezují a pokřivují jejich vývoj. Naštěstí mnohasetletá zkušenost lidstva hovoří opačně a v kolektivním podvědomí je pevně ukotveno, že rozdíly mezi pohlavími zkrátka jsou a projevují se už od nejútlejšího věku, nejpozději od 3 let.
Kdyby měl člověk čas na nějaké ty sociální experimenty (a šel by například se skupinou dívek do obchodu s hračkami jako nestranný pozorovatel zkoumající, co je nejvíce zaujme), zjistil by následující: dívky mají zájem hlavně o zvířátka a panenky a o hry na hraní rolí. Měkké hadrové panenky a plyšové hračky jsou vhodné především pro děvčátka do tří let. Od čtyř let se zájem o módní panenky zvyšuje. Kromě toho mnoho dívek ve věku od sedmi let baví logické hry. Dívky skutečně dospívají o něco dříve, takže začínají dříve i přemýšlet.
Každý rodič pochopitelně zná nejen pohlaví svého dítěte, ale také to, k čemu inklinuje, jaké vlohy a nadání se u něj začínají projevovat nebo o co se momentálně (pod vlivem oblíbené pohádky nebo vzoru staršího sourozence) zajímá. Pokud je rodič dostatečně vnímavý, nepotřebuje žádnou pedagogicko – psychologickou poradnu, aby rozpoznal milovníka pohybu, budoucího vášnivého čtenáře nebo hudebníka. Právě v zájmech dětí předškolního věku jsou velké rozdíly nejen mezi dávkami a chlapci, ale často od dítěte k dítěti. Na druhou stranu správně vedené dítě je zvídavé a dlouho se zajímá svým způsobem o všechno. Pak je moudré podporovat jeho vývoj ve všech směrech.
Vezmeme-li si na pomoc statistiky a jistou dávku zobecnění, dívky mají velmi rády ruční práce a malování a obvykle rády experimentují s materiály. Podobně jako chlapci jsou i dívky rády fyzicky aktivní a milují pohyb, ale jiným způsobem. Zjednodušeně řečeno: raději tanec než závod. Stavění a sestavování (zaškatulkované jako oblíbené činnosti chlapců) baví také dívky, pokud mají k dispozici ty správné stavební hračky.
Záliba holčiček v hraní rolí je to, co leží lidem posedlým současným trendem rovnosti pohlaví v žaludku nejvíc. Navzdory jejich teoriím si dívky (a potvrzují to každoroční přehledy nejprodávanějších dívčích setů) nejraději hrají na to, že jsou:
Lakonicky konstatováno, malá děvčátka mají k plotně a vysavači mnohem pozitivnější vztah než dospělé ženy. Možná proto, že v jejich hrách to není doopravdy?
Proč je považována za dívčí barvu a vyskytuje se na mnoha předmětech pro dívky (nebo alespoň na obalech), je oříšek pro vědce. Ve středověku byla červená barva králů, upravená z barvy kardinálů. A růžová byla malá červená, její bratříček. Na obrazech té doby je Ježíšek často zobrazen v růžovém rouchu, zatímco matka Marie je zobrazena v modré barvě. Když náboženská symbolika vybledla a ztratila na významu, došlo k obratu o 180 stupňů. Neví se přesně proč, ale jisté je, že většina holčiček má své růžové období a že s nimi tato barva ladí.
Myslíte při výběru hračky pro dítě na jeho pohlaví nebo spíš na konkrétní dítě, kterému bude určena?
Нет связанных сообщений