Vymyslet slogany, opatřit je grafikou, vybrat vhodná média a nastavit tam proklikové kampaně je podstatně levnější, když se toho ujme profesionál. Odborná správa PPC uplatňuje efekt SEO (optimalizaci www) a využívá nákupní chování koncových spotřebitelů. Kvalitní PPC reklama servíruje naše výrobky nebo služby jedině a pouze vašim cílovým skupinám. V rukou diletantů se tento efektivní nástroj bohužel mění na černou díru na peníze. Podívejte se na stručný přehled hlavních výhod spolupráce s PPC specialisty.
Pokud se vám zdá, že si PPC naklikáte sami levou zadní, jste na omylu, přestože vás k tomu například Facebook vybízí. Kampaň si tam po několika úmorných hodinách opravdu spustíte, peníze za prokliky se vám budou odečítat a v analytice uvidíte, kolika lidem se vaše PPC zobrazilo. Reálně tím ale nezískáte ani jednoho platícího klienta.
Specialista na správu PPC absolvoval na rozdíl od vás řadu vzdělávacích kurzů. Jen na tvorbu proklikových kampaní na Facebooku existuje základní jednodenní školení. Odcházíte z něj pozdě odpoledne s vypláchnutým mozkem a sešitem plným poznámek, které si pak trénujete na jednotlivých zakázkách v praxi. Bez know-how a zkušeností PPC prostě nefunguje.
Aby se tato inzerce dala pořídit za rozumné peníze, usiluje expert o maximálně výhodný poměr mezi reklamními náklady a vaším prodejem. Správy PPC se při tom ujme od A do Z. Založí vám nezbytné účty, vymyslí texty a vloží do nich klíčová slova. Vše podbarví výstižným obrázkem a vydefinuje skupiny potenciálních zájemců, kterým se má kampaň zobrazovat. Pak načasuje aktivaci a neváhá kampaň průběžně zdokonalovat.
Tradičními kanály proklikové inzerce jsou pochopitelně webové vyhledávače. Na prvním místě se celosvětově drží Google, kde je vám k dispozici proklikový nástroj Adwords. Na českém Seznamu můžete k tvorbě a správě PPC využívat Sklik. Ze sociálních sítí stále dává smysl zaplatit si proklikovou kampaň na Facebooku, kde ji můžete rovnou zkombinovat se zobrazováním na Instagramu. Mezi videokanály dosud vévodí YouTube.
Kromě uvedených Big Tech platforem se dá proklikový banner samozřejmě objednat i na malých zájmových portálech. Pokud například dovážíte sbírkové vozy typu Cadillac, může pro vás být užitečné inzerovat na internetových veterán klubech a fan fórech.
Optimalizace stránek pro fulltextové vyhledávače na ně podobně jako správa PPC také přivádí více potenciálních zájemců. Nejedná se však o reklamu, kterou většina lidí vnímá jako obtížnou. Díky SEO se náš web zobrazuje mezi prvními organickými odkazy, které předkládá Google nebo Seznam hledajícím lidem jako relevantní odpověď na jejich dotaz. Druhý hlavní rozdíl tkví v časové platnosti. SEO působí dlouhodobě, PPC po vypršení kreditu z internetu okamžitě zmizí.
Některé druhy podnikání, obvykle prodej zboží, jdou na odbyt nejlépe, když kombinují SEO s občasnou proklikovou reklamou. V takovém případě je výhodné najmout si agenturu specializovanou na online marketing, kde mají odborníky na optimalizaci i na správu PPC.
Tím bychom uzavřeli krátký výčet hlavních přínosů profesionální správy PPC. Jak jsme si ukázali, nebude vás stát víc peněz, než diletantská inzerce. Když se vám spolupráce s nějakým odborníkem osvědčí, lehko si s ním sjednáte průběžnou udržovací službu, která je ještě levnější. Dokonce tím ani nepřijdete o vstupní bonus 1000 Kč, který poskytuje Google Adwords k čerstvě založenému účtu. Jestli jste už sami nějakou kampaň speciálně na Facebooku spouštěli, napište nám v komentářích, kolik z vás pan Zuckerberg vytáhl peněz, aniž byste prodali byť jediný produkt.